Doelgroepen en leefstijlen

Doelgroepen kiezen, waarom eigenlijk?

Verkoop je alles voor iedereen, dan verkoop je eigenlijk niks voor niemand. Dat is waarom we duidelijke doelgroepen kiezen. Zo focussen we en bereiken we het beste resultaat. Onze doelgroepen zijn stellen 35 plus en jonge gezinnen (kinderen tot circa 12 jaar), zowel in Nederland als in Duitsland.

Doelgroepen

We richten ons met name op stellen van 35 plus. De stellen dragen bij aan de gewenste seizoensverbreding. De gezinnen met kinderen in de basisschoolleeftijd komen vooral tijdens de (zomer)vakantie naar Drenthe. We richten ons op de Nederlandse markt en Duitse markt. Onze Duitse bezoekers komen vooral uit de grensregio’s Noordrijn-Westfalen en Nedersaksen, hier ligt dan ook onze focus.

Leefstijlen

We trekken de doelgroepen die geïnteresseerd zijn in cultuur/natuur en graag tijd doorbrengen met familie/vrienden. Voor de Nederlandse markt zijn dit de 'leefstijlen' verbindingzoekers, inzichtzoekers en harmoniezoekers. We weten van deze doelgroepen wat hun wensen en voorkeuren zijn dankzij de praktische tool ‘Leefstijlvinder’. Voor de Duitse markt richten wij ons op de leefstijl ‘creatives’ (NBTC maakte hiervoor een persona met de naam Sophie). Wij maken voor onze internationale leefstijlen gebruik van het glocalities-model waar ook het NBTC mee werkt.

Zie ook