Campagnes 2025
We vergeten soms bijna wat Drenthe met onze bezoekers doet. Van onze bezoekers geniet maar liefst 10 op de 10 van de natuur. Uit ons lopende bezoekersonderzoek blijkt ook nog eens dat 90% van onze bezoekers aangeeft tot rust/op adem te zijn. Dat is dan ook wat we onze bezoekers willen beloven, even op adem komen en genieten van natuur/landschap. Wij zetten ons in om de gast te verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen. Voor een kort bezoek, weekendje weg of vakantie. Maar ook om nog wat langer hier te verblijven en om terug te komen. Dit doen wij met een goede mix van de juiste promotiemiddelen.
Aan de basis
- Positionering: Drenthe, Oerprovincie van Nederland/ Drenthe, Urregion der Niederlande
- Bij deze doelgroepen: Stellen 35+ (focus) en jonge gezinnen
- Geïnteresseerd in: Natuur, cultuur, samenzijn met familie en vrienden

Onze focus voor 2025
In 2025 laten we bezoekers (inclusief Drenten) opladen door ze te inspireren met onontdekte plekken in voor- en naseizoen. We maken de bezoekers bewust van onze mooie omgeving en vragen ze er gepast mee om te gaan. We versterken bestemming Drenthe door ontwikkeling van vrijetijdsaanbod en we delen onze kennis (over duurzaamheid, de recreatie behoefte van onze inwoners en de ontwikkeling van onze sector).

Thema '24
"Dit is de kracht van Oer". Met die boodschap zetten wij in 2024 het Drentse landschap op een onderscheidende manier in de markt. We zoeken het contrast op en gaan de ‘zentuigen’ van onze doelgroep - stellen 35 jaar en ouder - prikkelen (prikkelen van de zintuigen met als doel te ontspannen). Op drukke momenten en op plekken waar je veel prikkels ervaart, laten wij de Nederlandse consument de rust in Drenthe voelen. Denk bijv. aan een radiocommercial met natuurgeluiden in de ochtend- en avondspits.

Duitse markt '24
Het is voor de Duitse gast belangrijk dat hij de informatie in het Duits en op de door hem/haar gewenste wijze krijgt aangeboden. In 2024 streven wij naar een uitbreiding van ons aanbod op besuchdrenthe.de. We focussen ons dan ook op onze basis content, zodat we naast meer aanbod ook meer inspiratie op besuchdrenthe.de, social media en via Google Adwords kunnen bieden. Maar ook m.b.v. SEO en linkbuilding met ondernemers zorgen wij voor een goede vindbaarheid van onze Duitse website.

Contentkalender 2025
Ook in 2025 produceren we gedurende het hele jaar nieuwe content. Op de website, via onze social media-kanalen en in nieuwsbrieven vind je de leukste tips en acties voor potentiële bezoekers. Voor de planning gebruiken we een contentkalender. Heb jij een activiteit die bij het onderwerp van de maand past? Laat het ons weten!
Download de contentkalender
Jouw gegevens op Drenthe.nl
Is jouw bedrijf of organisatie al zichtbaar op dé toeristische website van Drenthe? Je kunt je bedrijf of activiteit gratis invoeren op drenthe.nl, besuchdrenthe.de en/of drenthe.com.
Meer informatie