Aan de slag in 2022

Ook voor 2022 is nog veel onzeker, toch verwachten we dat het internationale toerisme weer op gang zal komen. Dat betekent niet alleen dat Nederlanders de grens over steken maar ook dat onze buren, de Duitsers, weer naar het buitenland willen. Een kans die wij niet willen laten liggen! We gaan hier in 2022 dan ook extra op inzetten, natuurlijk onder voorbehoud van de ontwikkelingen rondom corona. Voor de binnenlandse markt willen we vooral gasten inspireren voor een bezoek in het voor- en naseizoen, omdat er al een piek is in het hoogseizoen. Lees meer in ons jaarplan voor 2022.

Aan de basis

  • Positionering: Drenthe, Oerprovincie van Nederland/ Drenthe, Urregion der Niederlande
  • Bij deze doelgroepen: Jonge gezinnen (focus) en stellen 35+
  • Geïnteresseerd in: Natuur, cultuur, samenzijn met familie en vrienden
Een gezin kijkt bij een stal naar binnen van een schaapskooi in Drenthe.

Onze focus voor 2022

  • Duitse markt: Drenthe bekend maken in grensregio's Noordrijn-Westfalen, Nedersaksen, met print en online campagnes, persreizen en meer (sta jij al op besuchdrenthe.de?)
  • Nederlandse markt: Nadruk op seizoensverbreding met online campagnes en persreizen rond het thema Drentse verhalen. We haken o.a. aan bij Netflix/bioscoopfilm Ellert & Brammert, lanceren het Drents verhalenweekend en meer. Download en deel onze themavideo

Wat verstaan we onder een Drents verhaal?

Het verhaal:

  • past bij de Oerpositionering van Drenthe.
  • heeft een (cultureel) erfgoed achtergrond.
  • is beleefbaar (voor kinderen).
  • sluiten aan op de thema's: Oertijd, Veen, Koloniën van Weldadigheid & Natuur.

Highlights - (onder voorbehoud)

Terugkerende contentformats

Om gasten te verleiden een bezoek aan Drenthe te brengen, werken wij op basis van contentmarketing. Dit is een manier om potentiële gasten te vinden, binden én te activeren, door waardevolle content aan te bieden. Denk hierbij aan blogs, video’s en meer uittips. We delen dit op onze website, via onze social media-kanalen en in nieuwsbrieven. Voor de planning gebruiken we een contentkalender en maken we gebruik van verschillende contentformats. Hier kun jij als ondernemer bij aanhaken. Heb jij tips die bij het onderwerp van de maand passen? Geef het aan ons door én deel de content ook via jouw eigen kanalen. Zo vertellen we samen het Drentse verhaal!