Nieuwe campagne van start

 

Met onder andere een commercial op NPO start Marketing Drenthe vanaf woensdag 3 juni met de campagne ‘Reserveer alvast je plekje’. De campagne heeft als doel de binnenlandse toerist te wijzen op de mogelijkheden om nu, in de zomervakantie of later dit jaar in Drenthe vakantie te vieren. Veilig en verantwoord, want in Drenthe heb je alle ruimte om te genieten.

Opbouw campagnes
In de eerste weken van de Coronacrisis heeft Marketing Drenthe al haar campagnes stopgezet. De focus verschoof naar Drenthe zichtbaar houden bij potentiële gasten, zonder mensen actief op te roepen naar Drenthe te komen. In lijn met de versoepelingen werden de campagnes vorige maand weer opgepakt. Met de boodschap Droom nu alvast over straks was Drenthe in mei zichtbaar in abri’s in Amsterdam en (landelijke) dagbladen. ‘De insteek was toen onze doelgroep alvast weer lekker te maken voor Drenthe. Nu de maatregelen verder versoepeld zijn en we in eigen land op vakantie kunnen, roepen we mensen weer actief op naar Drenthe te komen’, aldus Astrid Crum van Marketing Drenthe.

Reserveer alvast je plekje
Daar waar Droom nu alvast over straks heel specifiek gericht was op stellen, is deze campagne ook voor gezinnen met kinderen. De campagne Reserveer alvast je plekje wordt groots opgepakt met onder andere een tv commercial op Ster & Cultuur, wederom een abri campagne in Amsterdam, advertenties in diverse (landelijke) dagbladen en magazines en een online campagne. Op www.drenthe.nl/welkom  vindt men tips en inspiratie voor een bezoek aan Drenthe. Deze campagne loopt tot 17 juni. Daarna volgt weer een nieuwe campagne.

TV-commercial:

Abri's Amsterdam: